trešdiena, maijs 03, 2006

Kas ir patiesība?

Kas ir patiesība? Vai par to labāk domāt, pieņemot skatījumu, ka pastāv no cilvēka neatkarīga realitāte. Patiesība šajā gadījumā jāsaprot kā atbilstība (correspondence). Kā atbilstība starp realitātē esošu lietu/objektu/faktu un cilvēka intelektā formētu ideju.

Vai varbūt pieņemt kādu citu problēmas risinājumu, kā, piemēram, pieņemt, ka patiesība top solidārās komunikācijas formās. Patiesība ir, kā Viljama Džeimsa teiktajā, cilvēku vienošanās par to, kas mums ir labs/izdevīgs, lai tam ticētu.

Katrs lasītājs ir aicināts izteikt savu atbalstu kādam no piedāvātajiem viedokļiem. Telefona līnijas tiek atvērtas



tagad.

Jums ir dots laiks, lai, pietiekoši bieži zvanot pa ekrānā redzamajiem telefona numuriem, galu galā varētu izbaudīt sajūtu, kas rodas, ja saproti, ka tavs viedoklis ir ņemts vērā.

8 komentāri:

Anonīms teica...

I believe that the truth forms within solidarity. It is contingent, therefore. Objectivity is an illusion.

Anonīms teica...

man domāt, ka ticība PATIESĪBAI ir ticība atbilstības principam.

bet konkrēta ikdienas patiesība ir tikai pieņēmums, vienošanās, mirkļa uztveres summa, robežvērtība, projekcija bez ticības konkrētai pilnīgai atbilstībai, bet tikai tuvinājumam.

kaulins teica...

PATIESĪBA -- lai kas tā arī būtu -- IR TUR ĀRĀ

~lapsa malders

kaulins teica...

hei tiigjeri

ko tu zini par rortiju?

es piem. tagad lasu vinja objectivity, relativism, and truth (1991) papiiru kolekciju

man patiik antireprezentionaalisms un veeliinais vitgenshteins

Vombats teica...

Esmu 22 gadiigs svarinsh. man patiik tusinji un skalja muuzika. Esmu lasiijis Contingency, Irony and Solidarity. Es peedeejaa laikaa nedomaaju, taadeelj neko konkreeti nevaru pateikt.

Anonīms teica...

suuds-patiesiiba nav solidaritate,jo ja patiesiba buutu solidaritate,tad Rigas centraltirgus buutu tas placdarms-idiotu puula viedoklis

Anonīms teica...

Es balsoju par izteikumu "Patiesība ir tur - ārā"

Unknown teica...

es pilnigi piekritu lapas veidotajiem,patiesiba ira tada tici vinai vai netici vina eksiste...ta varetu but patiesiba...no manis zinama...bet taisniba ira > ko divi cilveki uzkata > uzkatit! par taisnibu un cik liela mera viniem tic cilveki apkart..