piektdiena, decembris 29, 2006

kas ir vsk.1.p

Vakar vakarā gluži nejauši iedomājos, ka 'Es' (jebšu 'ego') pilnīgi fiktīvs koncepts. Tāds nepastāvs, tas ir gluži vienkārši izgudrojums. Patiesībā man tikai šķiet, ka pastāv kaut kas tāds kā 'Es'. Šāda koncepta radīšanai ir pragmatiski apsvērumi - man ir vieglāk sevi identificēt, norobežot no pasaules, ja ieviešu 'Es' jēdzienu. Dzīves atvieglošanas nolūkos es esmu izgudrojis vārdu, kurā ietilpināt savas domas, savas attiecības ar citiem, savu pieredzi.

Piefiksējis šādu domu, es nosaucu sevi par meli un aizgāju gulēt.

5 komentāri:

kaulins teica...

tāds nepastāvs!

to teica vitgenšteins.

comment moderation?

kaulins teica...

reinis ir pimpis, jo moderē komentus.

Anonīms teica...

nepastāv, ja? tāpēc, ka ir pragmatiski, ja?

Vombats teica...

tehnoloģijas mani nogalinās.

arturapardomas teica...

Ak dies, ku ģeniāli. Bāāāigi nopietni dažreiz liekas, ka es visu šito jau esmu zinājis tik nezinu kāpēc, kāpēc esmu aizmirsis. Daži viedie drošvien teiktu 'domestikācija' vai vienkārši brainwashings. Bet šie neliekas īstie, tā it kā, tas nāk no 'iekšas' nevis no ārējiem. Net tad atkal, vai pastāv tāds iekšējais un ārējais? Cik saprotu, tu to pašu arī teici, ak šaubas parādijās?