sestdiena, oktobris 11, 2008

Pārdomas par literatūras nākotni

Mans pēdējais plašākos mēdiju ūdeņos publicētais Darbs (ska. šo saiti) ir radījis ne nenozīmīgu viļņošanos jau minētajos ūdeņos. Tas ir ticis, ciktāl man ir zināms, apspriests visnotaļ prominentos metropoles vakarlokālos. Tāpat nav noslēpums, ka uz skrejceļa (cf. Darbu par lidmašīnām), gaidot pacelšanos, atrodas pāris recenzijas, gatavas atminēt Darba noslēpumus, saudzējot nopēlumus.

Darba panākumi, kuru iespējamība izpalikt ir tikpat apjomīga kā, piemēram, bija iespējamība izpalikt B. panākumiem (vai arī ir mazāka), liek apsvērt mana darba perspektīvas.

Pirmām kārtām ir jānoskaidro, kur minēto Darbu priekšāstādīt. Vai tas būtu lasāms Dzejas dienās vai arī būtu jāvirzās uz Prozas lasījumu Lielās Balvas pusi? Tikapat dzīva alternatīva ir piedalīties rudens rallijā "Sarma". Konkurence man un manam Darbam šajā rallijā būtu niecīga. Padomāsim - kas piedalās rallijā - pārsvarā tās ir mašīnas un cilvēki, kas tās mašīnas vada. Varam tās saukt par ekipāžām. Par ekipāžām tās mēs varam saukt. Un pareizi vien ir, jo rallijā piedalās ekipāžas, kas sastāv no mašīnas (nu n4 vai ne zin kā n klase) un kaut kādiem stulbiem cilvēkiem. Tiktāl viss ir kārtībā. Es nesaprotu, kā rallija dalībnieki var konkrēti konkurēt ar mani un manu darbu. Es to nesaprotu.

Es domāju, ka ir visas iespējas pārspēt pat ļoti labas rallija ekipāžas. Padomāsim, tā, kas tām ekipāžām ir ratos. Tur nav nekā izņemot kaut kādus rallija pričendāļus, ugunsdzēšamos aparātus, krēslus un jostas, tahometrus un karšu. Bet vai tas ir nopietni? Cik nopietni varam uztvert karti un tahometru? Tur pat beigtam zirgam ir jāaugšām.

Reliģija nenoderēs. Neizglābs. Labi. Labi, pirmā vieta - lai tā iet meistariem! Lai tā iet meistariem. Darbs - izgājis uz reklāmām izraibinātās triumfa arkas, pāris pašaprotamiem soļiem nonāk pie finiša (par ko nepārprotami liecina zobu bakstāmie rūtotie karogi) un iegūst teju pirmo vietu. Es nesaprotu, kādēļ vēl kaut kas ir jāskaidro. Un kam ir?

Potences ir imensas. Somu rallijs - piecas kalnu pārejas - nepārejamas, bet pārvaramas. Kalnu un lekšanas rallijs, par kura piedāvāto konkurences līmeni es nevaru spriest. Es varu spriest par materiāltehniskajām iespējām. Tās ir lielākas. Ir iespējams piedalīties treniņometnēs.

Nobeigums
Atkārtosim - darbs, rallijs, konkurences iztrūkums, perspektīvas.

Nav komentāru: